NISKIE PODATKI – KORZYŚĆ NA LATA
Urząd Skarbowy w Radomsku, Starostwo Powiatowe w Radomsku, Starter Radomsko, Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców w Radomsku oraz Regionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Radomsku zapraszają do udziału w spotkaniu informacyjnym nt. zmian w systemie podatkowym „Niskie podatki – korzyść na lata”. Spotkanie odbędzie się 20 lipca 2022 r. o godz. 10.00 w Starostwie Powiatowym w Radomsku, sala nr 208. Spotkanie poprowadzą eksperci z Urzędu Skarbowego w Radomsku.
Szkolenie przeznaczone jest dla zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla osób zajmujących się kadrami i płacami w firmach, instytucjach oraz urzędach.
Podczas spotkania przedstawione zostaną zagadnienia związane m.in. ze zmianami w zakresie zmniejszenia stawki podatkowej PIT z 17% na 12%, rozliczaniem części składek zdrowotnych w podatku dochodowym, likwidacją ulgi dla klasy średniej, pakietem rozwiązań prorodzinnych, a także zmianami, które wejdą w życie z początkiem 2023 roku.
Szkolenie jest bezpłatne. Zgłoszenia udziału w spotkaniu można dokonywać drogą mailową pod adresem: promocja@radomszczanski.pl lub telefonicznie pod nr tel. 44 685 89 78, 44 685 89 91.
Podczas spotkania będzie istniała możliwość zadawania pytań.
Serdecznie zapraszamy!

POLSKI ŁAD – bezpłatny webinar z Urzędem Skarbowym w Radomsku
W najbliższy piątek, tj. 28 stycznia 2022r w godz. 9.00 – 11.00 odbędzie się bezpłatny webinar nt. Polskiego Ładu, który poprowadzą pracownicy Urzędu Skarbowego w Radomsku. Wśród tematów znajdą się m.in.:
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 r. w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
- ulga dla klasy średniej,
- ulga (PIT – 0) dla pracujących seniorów,
Podczas szkolenia będzie można zadawać pytania i uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania i wątpliwości – prosimy o ich przygotowanie.
Zgłoszenia udziału w szkoleniu można dokonywać drogą mailową pod adresem: biuro@riph.radomsko.pl lub telefonicznie pod nr tel. 44 683 19 93, 606649525, 660731750. W zgłoszeniu należy podać swój adres e-mail, na który prześlemy link do logowania się na Platformę Teams.
Szkolenie „Zmiany w podatkach PIT i CIT po nowelizacji ustaw podatkowych 2021”
Zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu dotyczącym zmian w podatkach PIT i CIT po nowelizacji ustaw podatkowych 2021.
Cel szkolenia:
Prezentacja oraz omówienie praktycznych skutków zmian w przepisach prawa podatkowego w zakresie podatków dochodowych wchodzących w życie od 1 stycznia 2021 r. z uwzględnieniem ich wpływu na obowiązki podatników oraz funkcjonowanie przedsiębiorstw. Początek roku 2021 przyniósł szereg rewolucyjnych zmian w prawie, m. in. opodatkowanie CIT spółek komandytowych i niektórych spółek jawnych, nową definicję „spółek nieruchomościowych”, zmiany w amortyzacji, zmiany w ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych, nową formę opodatkowania – „estoński CIT”, czy Specjalny Fundusz Inwestycyjny. Wiele wątpliwości związanych z nowelizacją do dnia dzisiejszego nie doczekało się komentarza Ministerstwa Finansów.
Plan szkolenia:
- Objęcie spółek komandytowych i niektórych spółek jawnych podatkiem CIT. Jak sprawić, aby spółka jawna nie stała się podatnikiem CIT w 2021 r. oraz w latach następnych?
- Możliwość wstecznego rozliczenia straty za 2020 r. (rozwiązania dot. tarczy antykryzysowej)
- Spółka nieruchomościowa – szczególne obowiązki ciążące na nowej grupie podatników
- Zakaz obniżania stawek amortyzacyjnych w określonych przypadkach
- Zakaz stosowania szybszej amortyzacji dla środków trwałych używanych w określonych przypadkach
- Estoński CIT – nowy model opodatkowania spółek kapitałowych
- Specjalny Fundusz Inwestycyjny – rozwiązanie alternatywne w stosunku do tzw. estońskiego CIT
- Zmiany w PIT zryczałtowanym (od przychodów ewidencjonowanych) – wyłączenia, progi, stawki
- Omówienie najnowszych interpretacji podatkowych – skutki braku zastosowania obowiązkowego split payment, zakres stosowania split payment, skutki płatności za faktury VAT na rachunek bankowy nieujęty w wykazie podatników
Termin: 3 lutego 2021 godz. 10.00 – 13.00
Prowadzący – Mikołaj Duda, doradca podatkowy w Kancelarii prawnej Madejczyk. Autor licznych publikacji prasowych i naukowych z zakresu prawa podatkowego (m. in. na łamach Rzeczpospolitej i Monitora Podatkowego), w tym współautor publikacji książkowych (m. in. komentarz do Ordynacji podatkowej; komentarz do ustawy o finansach publicznych; Kontrola fiskusa w firmie).
Szkolenie organizowane we współpracy z Madejczyk Kancelaria Prawna sp. k. będzie prowadzone online za pośrednictwem platformy ZOOM. Link do wzięcia udziału w szkoleniu on-line zostanie przesłany na godzinę przed jego rozpoczęciem, wymagana jest wcześniejsza instalacja programu ZOOM.
„Zmiany podatkowe w 2020/2021 z uwzględnieniem JPK i spółek komandytowych” – – bezpłatne szkolenie we współpracy z Madejczyk Kancelarią Prawną Sp.k.
Szkolenie on-line odbędzie się w dniu 3 grudnia 2020r, godz. 10.00-12.00 za pośrednictwem platformy ZOOM.
Tematem szkolenia będą wybrane zmiany w prawie podatkowym:
- Spółka komandytowa – czy będzie podatnikiem CIT od 2021 r. i na jakich zasadach?
- Podwyższenie limitu przychodów uprawniających do korzystania z obniżonej 9% stawki podatku CIT.
- JPK_VAT od 1.10.2020 r. – oznaczenie dostaw towarów i usług kodami GTU oraz kodami procedur (split payment), konsekwencje błędnego oznaczenia pozycji JPK, podstawy prawne nałożenia kary pieniężnej (500 zł za każdy błąd), sposoby zmniejszenia ryzyka prawnego;
- SLIM VAT – rezygnacja z konieczności posiadania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej w przypadku faktur in minus, wydłużenie terminu odliczenia VAT naliczonego, odliczenie podatku naliczonego od usług noclegowych, zmiany w zakresie nieodpłatnych przekazań (prezenty), zmiany w zakresie Wiążącej informacji Stawkowej
Osoba prowadząca szkolenie to Pan Mikołaj Duda, doradca podatkowy. Autor licznych publikacji prasowych i naukowych z zakresu prawa podatkowego (m. in. na łamach Rzeczpospolitej i Monitora Podatkowego), w tym współautor publikacji książkowych (m. in. komentarz do Ordynacji podatkowej; komentarz do ustawy o finansach publicznych; Kontrola fiskusa w firmie).
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o przesyłanie zgłoszeń na adres e-mail: biuro@riph.radomsko.pl w terminie do 1 grudnia 2020r.
Zaproszenie na warsztat online pt. Przegląd energetyczny w przedsiębiorstwie”
ZAPROSZENIE! Warsztaty w Gdańsku, Radomsku, Koszalinie i Krakowie
W ramach projektu KAPEE organizuje 10 spotkań warsztatowych dla małych i średnich przedsiębiorstw, na których nauczą się przydatnej umiejętności jaką jest wykonywania przeglądu energetycznego w przedsiębiorstwie.
Warsztaty prowadzone są on-line i składają się z dwóch części – wykładowej, na której eksperci KAPEE przedstawiają podstawowe informacje na temat efektywności energetycznej w przedsiębiorstwie oraz warsztatowej, gdzie przeprowadzają wraz z uczestnikami przykładowy przegląd energetyczny przedsiębiorstwa.
Dofinansowane szkolenia i doradztwo z zakresu prawa zamówień publicznych
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniach i doradztwie z zakresu zamówień publicznych, które są skierowane do małych, mikro i średnich przedsiębiorstw i dofinansowane z budżetu Unii Europejskiej w ramach pomocy de minimis.
Oferta zawiera:
- Dwudniowe szkolenie (16 h) w zakresie ubiegania się o zamówienia publiczne w Polsce
W tym: przepisy, zasady zamówień publicznych, pozyskiwanie informacji o zamówieniach, uczestnictwo w postępowaniu, tryby, SIWZ, warunki udziału, oferta, Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, ocena ofert, zawieranie umów, środki ochrony prawnej.
- Dwudniowe warsztaty praktyczne (16h) z zakresu ubiegania się o zamówienia publiczne w Polsce
W tym: wyszukiwania ogłoszeń, analizy SIWZ, przygotowanie dokumentów dotyczących warunków udziału, tworzenie konsorcjów, podwykonawstwo, przygotowanie oferty, odwołanie/wnoszenie skargi.
- Doradztwo poszkoleniowe dla firmy (8 h), będące kontynuacją szkoleń, uwzględniając specyfikę działania przedsiębiorstwa. będące kontynuacja szkoleń, uwzględniające specyfikę działania przedsiębiorstwa.
- Doradztwo fakultatywne (max. 10h), mające na celu praktyczne wsparcie w procedurach konkretnych zamówień publicznych i problemach napotkanych podczas postępowania.
WARUNEK: W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby (właściciele, wspólnicy i pracownicy etatowi) zaangażowane lub planowane do zaangażowania w proces ubiegania się o zamówienia publiczne na terenie Polski.
Każdy przedsiębiorca może oddelegować na szkolenie dwóch pracowników.
Zasady rekrutacji dostępne są na stronie internetowej organizatora.
Lp. |
Szkolenie/doradztwo |
Opłata w formie wkładu własnego Firmy |
Wartość pomocy de minimis |
1. |
Szkolenia |
ok. 140,60 zł brutto za jednego Uczestnika szkolenia |
ok. 991,57 zł za jednego uczestnika |
2. |
Doradztwo poszkoleniowe dla firmy w wymiarze 8 godzin |
322,89 zł brutto |
ok. 2277,11 zł |
3. |
Doradztwo fakultatywne |
40,36 zł za każda przyznaną godzinę |
ok. 284,64 zł za jedną godzinę doradztwa |
Reasumując opłata obowiązkowa za jednego uczestnika wnoszona przez pracodawcę wynosi ok. 463,49 zł, natomiast łączna wartość udzielonej pomocy de minimis to ok. 3268,68 zł (dotyczy pkt. 1 i 2 powyższej tabeli)
Więcej informacji: http://pzp-szkolenia.pl/o-projekcie/
Optymalna ilość uczestników szkolenia – 15 osób. To warunek uruchomienia grupy na terenie Radomska.
Zainteresowanych szkoleniem prosimy o kontakt z Biurem Izby do 8 marca 2017.
E-mail: biuro@riph.radomsko.pl
Telefon: 44 683 19 93
606 649 525
660 731 750
Warsztaty BZ WBK
Zapraszamy na warsztaty BZ WBK poświęcone internacjonalizacji.
Tematyka: Świat w zasięgu jednego kliknięcia? Tak! – SantanderTrade.com
Ryzyko zmienności kursów walutowych i jak się przed nim zabezpieczać

Świat w zasięgu jednego kliknięcia? Tak! – Warsztaty poświęcone portalowi SantanderTrade.com
SantanderTrade.com to unikatowy portal oferujący kompleksowy zakres wsparcia w ekspansji zagranicznej. Klienci zainteresowani rozwojem za granicą znajdą tu dane o potencjale rynkowym 185 krajów, obowiązujących w nich cłach, regulacjach prawnych i innych uwarunkowaniach dla prowadzenia biznesu, jak również kursy wymiany 147 walut, dostęp do miliona ogłoszeń o publicznych i prywatnych przetargach międzynarodowych, wiadomości o 40 tys. imprez targowych i wiele innych informacji.
Portal SantanderTrade.com co miesiąc odwiedza 200 tys. użytkowników, którzy dowiadują się, jakie zwyczaje biznesowe panują tam, gdzie planują rozwijać biznes, obliczają wysokość opłat celnych, weryfikują i określają stabilność potencjalnych partnerów, a także wybierają najbardziej atrakcyjne rynki dla swojej działalności według różnych kryteriów. Ponadto na portalu dostępne są narzędzia analizy trendów rynkowych i rynków docelowych oraz dane importowe i eksportowe towarów z ponad 200 krajów.
Co tydzień jest aktualizowana baza około 25 tys. raportów handlowych według branży i kraju, podobnie bazy danych potencjalnych importerów oraz dostawców, informacje o specyficznych uwarunkowaniach dla danych rynków czy branż i wiele innych narzędzi, danych, materiałów ułatwiających przygotowanie do ekspansji zagranicznej.
Ryzyko zmienności kursów walutowych i jak się przed nim zabezpieczać
Wszystkie przedsiębiorstwa działające na rynkach międzynarodowych są narażone na ryzyko zmiany kursów walutowych. Istnieją jednak różne sposoby na ograniczenie tego ryzyka, co wspiera przedsiębiorstwa w procesach zarządzania płynnością finansową.
Warsztaty odbędą się już 23 lutego 2017 r. o godzinie 11.00 w Sali konferencyjnej – 218 – przy ul. Kościuszki 6 w Radomsku.
Rejestracja pod adresem:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdKm3w63EDIhhV2StNQGRDX8hU7LkBvFMI2eyGdspgebufMrQ/viewform
Planowane warsztaty
W najbliższym czasie planowana jest organizacja dwóch warsztatów. Pierwszy z nich, organizowany we współpracy z BZ WBK, ma być poświęcony internacjonalizacji firm. Zatem, jeśli są Państwo zainteresowani wkroczeniem na nowe rynki, poszerzeniem działalności lub zajmują się Państwo eksportem/importem zachęcamy do rozważenia udziału w zbliżających się warsztatach. Więcej informacji prześlemy w kolejnych „środówkach”, podobnie jak na temat warsztatów ZPP: Jak bezpiecznie i efektywnie prowadzić działalność gospodarczą w Polskich realiach, których tematem będą możliwości jakie daje zmiana formy prawnej przedsiębiorstwa z jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej na spółkę z o.o. Dowiedzą się Państwo między innymi co zrobić by:
- zaoszczędzić miesięcznie 500 zł i więcej
- oddzielić majątek prywatny od firmowego
- problemy firmy nie były problemami rodziny
- firma działała nawet po śmierci właściciela – by zabezpieczyć rodzinę.
Poznają Państwo wszystkie zalety zmiany organizacji prawnej działalności.
Jeśli powyższe tematy wydają się dla Państwa interesujące prosimy o kontakt z Biurem Izby.
Konferencja nt. Racjonalizowania form prowadzenia biznesu
Serdecznie zapraszamy na konferencję , którą organizujemy we współpracy z Firmą NOXUM i TDF Danuta Strzelecka.
Wydarzenie kierowane jest przede wszystkim do przedsiębiorców prowadzących firmę jako jednoosobowa działalność gospodarcza. Przedsiębiorcy poznają zagrożenia związane z prowadzeniem działalności ww. formie oraz sposoby jak się przed nimi zabezpieczyć.
Jeśli są Państwo zainteresowani uczestnictwem w bezpłatnej konferencji prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres biuro@riph.radomsko.pl do 14 października.

Formularz zgłoszeniowy PDF
Formularz zgłoszeniowy – WORD
Bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców
Z dniem 1 stycznia 2017 r. małe i średnie przedsiębiorstwa zobowiązane będą do rozpoczęcia raportowania w ramach tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego (obecnie obowiązek ten dotyczy wyłącznie dużych przedsiębiorców). W związku z tym zapraszamy na szkolenie.

Załączniki :
Agenda
Formularz zgłoszeniowy
Formularz zgłoszeniowy edytowalny